رودهدر یا کله گاوی Roadheader
دستگاه حفاری تونل
دستگاه حفاری تونل
رودهدر یا کله گاوی (Roadheader) یک ماشین حفاری تقریباً کوچک است که برای حفر تونلهای زیر زمینی داخل شهری و حفارهای کوچک استفاده میشود . در قسمت جلوی دستگاه یک مته چنگالی چند پره است و بوسیله چرخش این مته حفاری را انجام می دهد و خاکهای حاصله را توسط نوار نقاله به قسمت پشت خود که معمولاً کامیون در آنجا قرار دارد انتقال میدهد.
 
دستگاه حفاری بازویی رودهدر از گروه دستگاه های حفاری موضعی است. در این دستگاه ها، کله حفاری به مراتب از سطح مقطع حفاری کوچکتر است و حفاری مقطع با حرکت کله توسط یک بازو که به بدنه متصل است تکمیل می شود. 
حفر سنگ در تونلسازي توسط ماشين يكي از دو روش اصلي حفر تونل ميباشد. روش اول حفر بخشي توسط ماشين هاي حفار بازويي است كه عبارتست از يك بازويي كه بر روي آن سر برشي نصب شده ونيروي حفر سنگ توسط آن اعمال ميشود.بر روي اين سربرشي قلمها يا دندانهاي برشي قرار داده شده است.روش دوم حفر تمام رخ تونل توسط ماشينهاي حفرتونل يا TBMميباشد.TBMو كله گاويها يا ماشين هاي حفار بازويي كاربرد هاي عمومي و گسترده پيدا كرده اند.
 
ماشين هاي حفار بازويي به طور كلي شامل يك بازوي برش دهنده هستند كه بر روي يك شاسي كششي و درحقيقت خود كششي سوار شده اند.بارگيري توسط بازوهاي جمع كننده حفر سنگ در تونل سازي توسط ماشين يكي از دو روش اصلي حفر تونل ميباشد.روش اول حفر بخشي توسط ماشين هاي حفار بازويي است كه عبارتست از يك بازويي كه بر روي آن سر برشي نصب شده و نيروي حفر سنگ توسط آن اعمال مي شود. بر روي اين سربرشي قلمها يا دندانهاي برشي قرار داده شده است.روش دوم حفر تمام رخ تونل توسط ماشينهاي حفرتونل يا TBMميباشد.TBMو كله گاويها يا ماشين هاي حفار بازويي كاربرد هاي عمومي و گسترده پيدا كرده اند.
 
ماشين هاي حفار بازويي به طور كلي شامل يك بازوي برش دهنده هستند كه بر روي يك شاسي كششي و درحقيقت خود كششي سوار شده اند.بارگيري توسط بازوهاي جمع كننده صورت ميگيرد و به يك ناو زنجيري منتقل ميشود.حركت مواد خرد شده در خلاف جهت سينه كار تونل و از طريق ناو زنجيري به طور پيوسته به سيستم اصلي انتقال مواد خردشده هل داده مي شوند.
 +86-21-33634649  aliaosa@mail.ru                 jw921_ru@hotmail.com
 +86-13764513349  aliaosa5
Ad:Room 1207, XuHui Building ,No.168 YuDe Road Shanghai, China 200030
Copyright© 2007-2008 Asia Time. All Right Reserved